Porady » Opony letnie, a zimowe.Opony letnie, a zimowe.Jak odróżnić oponę letnią od zimowej?Bardzo prosto. Najczęściej już patrząc na nie z odległości kilku metrów widzimy, że w oponie zimowej więcej jest nacięć i lamelków w rzeźbie bieżnika.
Ponadto opony zimowe mają na boku opony oznaczenie M+S (ang. Mud + Snow, Błoto + Śnieg) oraz symbol trzech szczytów z płatkiem śniegu wewnątrz. Zdarza się często, że na oponie nie ma oznaczenia M+S, ale jest sam symbol z płatkiem śniegu - to też jest opona zimowa. Nieco trudniej jest odróżnić oponę zimową od całorocznej. Opony tego typu spotykane w Europie także mają zwykle oznaczenie M+S z płatkiem śniegu. Różnice są widoczne w bieżniku. W przypadku opony całorocznej posiada on mniej nacięć i rowków niż typowa opona zimowa, ale więcej niż letnia. Niektóre modele mają asymetryczną rzeźbę bieżnika, gdzie połowa odpowiada za właściwości letnie (bieżnik letni z mniejszą ilością lameli), a połowa za zachowanie zimą. Takie opony jednak szybciej się zużywają latem i nie są zalecane do użytku w trudnych warunkach zimowych. To tylko pozornie oszczędność przy zakupie. Nazwy modeli opon całorocznych często zawierają zwroty sugerujące dobre osiągi przez cały rok, na przykład "All Season", "4Seasons", "All Weather" itp. Niektórzy producenci posiadają także własne, indywidualne oznaczenia opon całorocznych - zazwyczaj są to symbole pozwalające łatwo domyślić się z jakim typem opony mamy do czynienia. Jednak jak coś jest do wszystkiego, to zazwyczaj jest po prostu do niczego. Uważajmy na opony, które posiadają oznaczenie M+S bez płatka śniegu. Mogą to być produkty importowane z USA, gdzie większość opon posiada oznaczenie M+S, ale z produktami całorocznymi lub zimowymi ma niewiele wspólnego. W europejskich realiach opony całoroczne zbliżone są osiągami do opon zimowych, dlatego najczęściej posiadają symbol góry z płatkiem śniegu. Opona zimowa po zakupie wystarczy nam na maksymalnie 4 sezony, pod warunkiem że nie będziemy takich opon używać latem. Opony z letnich na zimowe winniśmy zmieniać kiedy temperatury spadają do poniżej 7 stopni Celsjusza, bo już wtedy traci swoje właściciwości opona letnia, która twardnieje. Nie kupujmy opon używanych, a kupując nowe warto sprawdzać datę produkcji na oponie - pamiętając, że po 4 latach należy je wyrzucić. Robią tak kierowcy na zachodzie Europy i nie mogą się nadziwić po co Polak przyjeżdża po te zużyte opony i zabiera je do polski ? Oznaczenie 0312 - informuje że oponę wyprodukowano w 03 tygodniu 2012 roku, czyli między 01 - 21 stycznia 2012r. Uważajmy kupując używane opony, bo nieuczciwi wulkanizatorzy zeskrobują z opon te oznaczenia lub wypalają - poznamy wtedy - bo będą wklęsłe. Jaki rozmiar opon zimowych stosować do samochodu - wyczytasz w instrukcji obsługi. Producent do każdego modelu konkretnie określa rozmiary i takich powinniśmy się trzymać, bo od producenta jeszcze żaden wulkanizator nie był mądrzejszy ;) Wróć do listy tematów |
Kurs weekendowy - To cykl 4 spotkań odbywających się w dwa kolejno po sobie następujące weekendy. Zajęcia teoretyczne w formie wykładów realizowane są w godzinach od 9:00 do 13:00 w soboty i niedziele. Jazdy praktyczne w weekendy i w tygodniu. Kurs wieczorowy - To cykl 5 spotkań odbywających się w tygodniu. Zajęcia teoretyczne w formie wykładów realizowane są w godzinach od 18:00 do 21:00 w dniach roboczych tygonia. Jazdy praktyczne umawiamy indywidualnie. Kurs Poranny - To cykl 4 spotkań w formie zajęć - wykładów w godzinach porannych stanowiących odrębne bloki tematyczne. Zajęcia teoretyczne odbywają się zazwyczaj w godzinach od 9:00 do 13:00 w dniach tygodnia. Barek kawowy w cenie :) Kurs EKSPRESOWY - To najszybsze w Krakowie szkolenie w zakresie prawa jazdy kategorii B. Kurs realizowany jest w okresie 18 dni, rozpocząć można w każdym czasie, a grafik jazd układa osoba szkolona. |